Tuesday, January 09, 2024

Uma poesia de Marie-Ovide Dorcely

 


SOJOURNER

Marie-Ovide Dorcely

For the tread,

I am a farmer woman

From another field-

Hymn rise, fervid tend

 

For each tree. Bone

Crossing. Each.

Meal astride death

 

I made way

In the way light raptures

Through logs of sound.

 

There, I trembled to knowledge.

And the bees glittered for me also.

I wanted a blue dress.

 

In the night, flies

In the lace of the trees—

A city

 

Where my breast culled clouds.

I peered into land

Through hollow

The wind against me.

PEREGRINO

Para o piso,

Eu sou uma agricultora

De outro campo-

Aumento do hino, tendência fervorosa

 

Para cada árvore. Osso

Cruzando. Cada.

Refeição montado na morte

 

Eu abri o caminho

No caminho dos arrebatamentos leves

Através de registros de som.

 

Lá, eu tremi com o conhecimento.

E as abelhas brilharam para mim também.

Eu queria um vestido azul.

 

À noite, voa

Na renda das árvores-

Uma cidade

 

Onde meu peito abateu nuvens.

Eu olhei para a terra

Através do oco

O vento contra mim.

Ilustração: Bing.

No comments: