Friday, October 09, 2020

Outra poesia de Philip Larkin

 

TO FAILURE

 Philip Larkin

You do not come dramatically, with dragons

That rear up with my life between their paws

And dash me butchered down beside the wagons,

The horses panicking; nor as a clause

Clearly set out to warn what can be lost,

What out-of-pocket charges must be borne

Expenses met; nor as a draughty ghost

That's seen, some mornings, running down a lawn.

 

It is these sunless afternoons, I find

Install you at my elbow like a bore.

The chestnut trees are caked with silence. I'm

Aware the days pass quicker than before,

Smell staler too. And once they fall behind

They look like ruin. You have been here some time.

 

FALHAR

 

Você não veio dramaticamente, com dragões

desses que levariam minha vida nas suas garras

e me destruiriam ao lado das caravanas.

Os cavalos em pânico; não como uma frase

que se anuncia claramente para apaziguar o que se pode perder,

o que sai dos bolsos e deve aguentar

os gastos; nem como um fantasma que se vê

certas manhãs, correndo pelo pasto.

 

São essas tardes sem sol, eu penso

que instalo você ao meu lado como um chato.

Os castanheiros estão cobertos de silêncio. Eu estou

consciente de que os dias passam mais rápido do que antes,

que cheiram diferente também. E uma vez que eles ficam para trás

eles parecem arruinados. Você parece estar aqui há algum tempo.

Ilustração: https://amenteemaravilhosa.com.br/.

No comments: