Thursday, September 07, 2023

Uma poesia de Natalie Shapero

 


LONG WEEK TALKING

Natalie Shapero

I am ashamed to keep thinking of death

as a chute that connects to the garbage. I know

I should picture it more like the pneumatic tubes

 

at banks of the past: you put in your name

and your paper and up you go. I know a bank

 

should be the operative metaphor

for every facet of existence, every time. I’m sorry

 

I haven’t more regularly made reference

to a bank. When I fail to liken something to a bank,

that’s how I can tell I’m tired. That’s not me,

 

I assure everybody. That’s the long week talking. Time

for bed. Time for the window, the hectoring sky,

 

the streetlight bright as the bright saved people

see before they die, but I don’t die.

LONGA SEMANA DE CONVERSA

Eu estou envergonhado de ficar pensando na morte

como uma rampa que se conecta ao lixo. Eu sei

Eu deveria imaginar isto mais como tubos pneumáticos

 

nos bancos do passado: você coloca seu nome

e seu papel e você sobe. Eu sei como um banco

 

deveria ser a metáfora operativa

de cada faceta da existência, todo tempo. Desculpe

 

Não tenho feito mais, regularmente, referência

a um banco. Quando falho ao comparar algo a um banco,

é como sinto que estou cansado. Este não sou eu,

 

Asseguro a todos. Esta é a semana longa falando. É tempo

para cama. Hora da janela, do ameaçador céu,


a luz da rua brilhava como brilha para as pessoas salvas

ver antes que morram, mas eu não morri.

Ilustração: Spirit Fanfic e Outras Histórias.


No comments: