Monday, July 08, 2024

Uma poesia de Nora Hikari

 


IMAGO DEI

Nora Hikari

We cannot help but be students

of our fathers’ disciplines,

 

                       mine an avid disciple

                       of scripture and royalty.

 

What else can I confess?

That I was a child? I carved myself

 

                       into the civil shape of a knife.

                       Pared until only the edge remained.

 

I killed things because I could.

Magnifying glass and the sun

 

                       and the silent crawling things that

                       could not fight back.

 

That had no choice but to only

hope for mercy. Unable themselves

 

                       to beg. I confess. I was desperate

                       to know that I was not alone. Every day

 

we are made once more in the image of God.

Every day God asks, Cruelty again?

 

                       And every day we say, Oh Lord of Heaven,

                       please, yes, yes. Cruelty again.

IMAGO DEI (IMAGEM DE DEUS)

Nós não podemos deixar de ser estudantes

das disciplinas de nossos pais,

 

 Sou um discípulo ávido

 das escrituras e da realeza.

 

O que mais posso confessar?

Que fui criança? Eu me esculpi

 

 na forma civilizada de uma faca.

 Defendi até que apenas a lâmina permanecesse.

 

Eu matei coisas porque podia.

Ampliações de vidro e o sol

 

 e as coisas silenciosas e rastejantes que

 não poderiam revidar.

 

Que não tinham escolha a não ser apenas

esperar por misericórdia. Incapazes por si mesmos

 

 implorar. Eu confesso. eu estava desesperado

 sabia que não estava sozinho. Diariamente

 

somos feitos mais uma vez à imagem de Deus.

Todos os dias Deus pergunta: Crueldade de novo?

 

E todos os dias dizemos: Ó Senhor do Céu,

por favor, sim, sim. Crueldade de novo.

Ilustração: Brenda Pato.

 

No comments: