Sunday, January 09, 2022

Uma poesia de Truong Tran

 


FROM “BEGIN AGAIN”

Truong Tran

it used  to  be  that  i  would  write  to  enact  a desire  for  isolation.   it  was  a  way  to  say.  want  to  be  left  alone.  to  my  thoughts.  with my words.  i  want you to leave me alone.  cant you see  that im trying.  im trying  to write.  im thirsty. im  writing  these  words to quench my thirst.  i  write alone in the hopes  that i  would write  myself into exhaustion.  into sleep.  i did just that. and that  was  when  you came to me. carrying   water   in   your  mouth.  you  leaned into.   you  passed  it   along   from   mouth   to mouth.  our  lips  did not touch. this was not  a kiss.   a kiss would not  have led me  here.  you woke  me  from  sleep by  quenching my  thirst. this  lasted  but  a  minute.  i  am  thirsty  again.  today  im  writing.  its  usually to someone.  Im writing  something.  i  want  to hear it read  out loud.   i  want to see it on a page,   in a book.   i want to see you inside  these words.  where are you. i am thirsty. how are you

DO COMEÇO DE NOVO

eu costumava escrever para representar um desejo de isolamento. era uma maneira de dizer. queria ser deixado sozinho. com os meus pensamentos. com minhas palavras. eu quero que você me deixasse sozinho. não poderia você ver que estou experimentando. estou experimentando escrever. estou com sede. estou escrevendo essas palavras para matar minha sede. eu escrevo sozinho na esperança de escrever até a minha exaustão. para dormir. eu fiz justamente isto. e foi então que você veio para mim. carregando água na sua boca. você se inclinou então. você passou água de boca em boca. nossos lábios não se tocaram. isto não foi um beijo. um beijo não teria me trazido aqui. você me tirou do sono matando minha sede. isto durou apenas um minuto. estou com sede novamente. hoje estou escrevendo. usualmente é para alguém. Estou escrevendo alguma. eu preciso ouvir em voz alta. preciso vê-lo em uma página, em um livro. eu quero ver você dentro destas palavras. Onde você está. Estou morrendo de sede. Como você está

No comments: