Friday, March 24, 2023

A poesia de Diane Di Prima



AN EXERCISE IN LOVE

Diane Di Prima

                                              for Jackson Allen

My friend wears my scarf at his waist

I give him moonstones

He gives me shell & seaweeds

He comes from a distant city & I meet him

We will plant eggplants & celery together

He weaves me cloth

 

Many have brought the gifts

I use for his pleasure

silk, & green hills

& heron the color of dawn

 

My friend walks soft as a weaving on the wind

He backlights my dreams

He has built altars beside my bed

I awake in the smell of his hair & cannot remember

his name, or my own.

UM EXERCÍCIO DE AMOR

                            para Jackson Allen

 

Meu amigo usa meu cachecol na cintura

Eu lhe dou as pedras da lua

Ele me dá conchas & algas

Ele vem de uma cidade distante & eu o encontro  

Vamos plantar berinjela & aipo juntos

Ele me tece pano

 

Muitos trouxeram os presentes

eu uso para o seu prazer

seda & colinas verdes

& garça da cor da aurora

 

Meu amigo caminha macio como uma tecelagem ao vento

Ele ilumina meus sonhos

Ele construiu altares ao lado da minha cama

Eu acordo com o cheiro de seu cabelo & não consigo lembrar

de seu nome, ou do meu.

Ilustração: Montik.

No comments: