Friday, April 29, 2022

Uma poesia de Marie Howe

 


MY DEAD FRIENDS

Marie Howe

My friends are dead who were

the arches    the pillars of my life

the structural relief when

the world gave none.

 

My friends who knew me as I knew them

their bodies folded into the ground or burnt to ash.

If I got on my knees

might I lift my life as a turtle carries her home? 

 

Who if I cried out would hear me?

My friends—with whom I might have spoken of this—are gone.

MEUS AMIGOS MORTOS

Estão mortos meus amigos, que foram

os arcos     os pilares da minha vida

o alívio estrutural quando

o mundo não me deu nenhum.

 

Meus amigos que me conheciam como eu os conhecia

com seus corpos guardados no chão ou queimados em cinzas.

Se eu ficar de joelhos

posso levantar minha vida como uma tartaruga a carregar sua casa?

 

Quem se eu gritasse me ouviria?

Meus amigos- com quem eu poderia ter falado sobre isto- me deram adeus.

Ilustração: Aleteia.

No comments: