Tuesday, March 12, 2024

Uma poesia de Allison Joseph

 


 

Incognito Grief: A Blues

Allison Joseph

Who knows the secrets in my gaze?

What holds me back when I might choke?

Who sees beyond my taut hellos

To see the grief etched on my face?

Nobody knows what lurks within;

Nobody brings me back again.

Who needs to disappear for a while?

Who sings my name beyond the veil?

Who has my memories, my tales?

Who’s lurking in my carpet’s dust?

Nobody feels this weight beneath my skin.

Who knows I’m grieving as I walk?

Who has the list of gravity’s costs?

Nobody but the man I’ve lost.

LUTO INCÓGNITO: UM BLUES

Quem conhece os segredos do meu olhar?

O que me impede quando posso engasgar?

Quem vê além dos meus tensos olás

Para ver a dor gravada no meu rosto?

Ninguém sabe o que se esconde dentro;

Ninguém me traz de volta de novo.

Quem necessita desaparecer por um tempo?

Quem canta meu nome além do véu?

Quem tem minhas memórias, meus contos?

Quem está escondido na poeira do meu tapete?

Ninguém sente este peso sob minha pele.

Quem sabe estou enlutado enquanto caminho?

Quem tem a lista dos custos da gravidade?

Ninguém além da mulher que perdi.

Ilustração: Nomoblidis.

No comments: