Wednesday, November 21, 2018

Dois poemas de Walt Whitman


Sometimes with One I Love

Walt Whitman

Sometimes with one I love, I fill myself with rage, for fear I effuse unreturn’d love;
But now I think there is no unreturn’d love—the pay is certain, one way or another;
(I loved a certain person ardently, and my love was not return’d;   
Yet out of that, I have written these songs.)

ALGUMAS VEZES COM ALGUÉM QUE AMO
Algumas vezes com alguém que amo, fico cheio de fúria, pelo medo de extravasar, sem retorno, o amor;
Porém,  agora penso que não há amor sem retorno- o pagamento é certo, de uma forma ou de outra;
(Eu amei certa pessoa ardentemente, e meu amor não teve retorno;
Ainda assim, apesar de tudo, escrevi estas canções.)

TO YOU

Walt Whitman

Stranger! if you, passing, meet me, and desire to speak to me, why should you not speak to me?
And why should I not speak to you?

PARA VOCÊ 

Estranho! Se você, passando, me encontrar e desejar me falar, por que não falaria comigo?
E por que eu não falaria com você?

Ilustração: Amor de almas.

No comments: