Tuesday, March 22, 2016

Duas poesias de Leonard Cohen

Song                                             
Leonard Cohen

I almost went to bed
without remembering
the four white violets
I put in the button-hole
of your green sweater
and how i kissed you then
and you kissed me
shy as though I'd
never been your love

Canção

Eu quase fui para a cama
sem me lembrar
das quatro violetas brancas
Eu coloquei no buracos de botão
de sua camisola verde
e como eu te beijei, então,
e tu me beijaste
tímida como se pensasse
que nunca fui o seu amor

Do not forget old friends

Leonard Cohen

Do not forget old friends
you knew long before I met you
the times I know nothing about
being someone
who lives by himself
and only visits you on a raid

Não se esqueça dos velhos amigos

Não se esqueça dos velhos amigos
você sabia muito tempo antes de te encontrar
que, algumas vezes, eu não sei nada sobre
ser alguém
que vive sozinho
e somente vou visitá-lo rapidamente

Ilustração: lupoesias.blogspot.com


No comments: