Saturday, April 24, 2021

Uma poesia de Lluís Llach


LA POESIA DELS TEUS ULLS

Lluís Llach

Molt sovint, quan ve la nit,

se m’emporta una fada:

la bellesa dels teus ulls

- negre intens sobre mar blanca -

sempre incerts a la mirada.

I així, gelós, vaig desfent

cançons que m’acostin a ella. Però...

 

La poesia dels teus ulls

sé que no la podré escriure,

cada vers que jo trobés

en el paper se’m moriria

del dolor de no ser prou fidel.

 

Però sé que no m’he de cansar

de buscar aquell llenguatge amic

que m’acosti a la poesia dels teus ulls,

malgrat que no la pugui escriure,

però així lluitaré amb mi,

esperant sempre una albada,

àvid de sorprendre la teva mirada.

 

A POESIA DOS TEUS OLHOS

 

Muitas vezes, quando vem à noite,

me leva uma fada:

a beleza dos teus olhos

- negro intenso no mar branco -

sempre incerto ante o olhar.

E assim, com ciúme, vou desfazendo

canções que me aproximam dela. Porém...

 

A poesia de teus olhos

sei que não posso escrevê-la,

cada verso que poderia fazer

no papel me morreriam

da dor de não lhes ser fiel.

 

Porém, sei que jamais me cansarei

de perseguir  essa linguagem amiga,

que me aproxime da poesia dos teus olhos,

ainda que não possa escrevê-la,

porém, assim mesmo vou lutar comigo

sempre esperando por um amanhecer,

ávido de surpreender o teu olhar.

Ilustração: https://www.rodoinside.com.br/.

No comments: