Thursday, December 05, 2019

Um poema do notável Leonardo Cohen


ANTIQUE SONG        

Leonard Cohen

Too old, too old to play the part,
Too old, God only knows!
I’ll keep the little silver heart,
The red and folded rose.

And in the arms of someone strong
You’ll have what we had none.
I’ll finish up my winter song
For you. It’s almost done.

But oh! the kisses that we kissed,
That swept me to the shore
Of seas where hardly I exist,
Except to kiss you more.

I have the little silver heart,

The red and folded rose.
The one you gave me at the start.
The other at the close.

He waited for you all night long.
Go run to him, go run.
I’ll finish up my winter song,
For you. It’s almost done.

CANÇÃO ANTIGA

Tão velho, tão velho para o papel,
Tão velho, só Deus sabe!
Manterei o coraçãozinho de prata,
A rosa vermelha e dobrada.

E nos braços de alguém forte
Tu terás o que não tínhamos.
Vou concluir minha música de inverno
Para ti. Está quase pronta.

Porém, oh! os beijos que nós beijamos,
Que me levaram à praia
De mares onde dificilmente existo,
Exceto para te beijar mais.

Eu tenho o coraçãozinho de prata,

A rosa vermelha e dobrada.
O que tu me deste no começo.
A outro já no final.

Ele esperava por ti toda a noite longa.
Corre, vá para ele, corre, vá.
Vou concluir minha música de inverno,
Para ti. Está quase pronta.


Ilustração: Bing.

No comments: