Friday, August 30, 2019

Outra poesia de John Berryman



DREAM SONG 105

John Allyn McAlpin Berryman

As a kid I believed in democracy: I
'saw no alternative'—teaching at The Big Place I ah
put it in practice:
we'd time for one long novel: to a vote—
Gone with the Wind they voted: I crunched 'No'
and we sat down with War & Peace.

As a man I believed in democracy (nobody
ever learns anything): only one lazy day
my assistant, called James Dow,
& I were chatting, in a failure of meeting of minds,
and I said curious 'What are your real politics?'
'Oh, I'm a monarchist.'

Finishing his dissertation, in Political Science.
I resign. The universal contempt for Mr Nixon,
whom never I liked but who
alert & gutsy served us years under a dope,
since dynasty K swarmed in. Let's have a King
maybe, before a few mindless votes.


CANÇÃO DE SONHO 105

Como uma criança, eu acreditava na democracia: eu
'não via alternativa' - ensinando no The Big Place, eu
Coloquei-a em prática:
teríamos tempo para um longo romance: por um voto -
E n’O Vento  Levou votaram todos: eu rangi 'Não'
e nos sentamos com Guerra e Paz.

Como um homem, eu acreditava na democracia (ninguém
aprende alguma coisa):  apenas num dia preguiçoso
meu assistente, chamado James Dow,
& Eu estivemos conversando, em uma falha de acordo de mentes,
e eu disse curioso 'Quais são suas verdadeira política?'
'Oh, eu sou monarquista.'

Finalizando sua dissertação, em Ciência Política.
Eu desisto. O desprezo universal pelo Sr. Nixon,
de quem nunca gostei, mas, o  qual
vigilante & energico nos serviu anos sob uma droga,
desde a invasão da dinastia K. Vamos ter um rei,
talvez,  antes de alguns votos irracionais.

Ilustração: http://1.bp.blogspot.com.

No comments: