Thursday, June 17, 2021

E, de volta, Stephen Crane


And you love me

Stephen Crane

I love you.

 

You are, then, cold coward.

 

Aye; but, beloved,

When I strive to come to you,

Man's opinions, a thousand thickets,

My interwoven existence,

My life,

Caught in the stubble of the world

Like a tender veil --

This stays me.

No strange move can I make

Without noise of tearing

I dare not.

 

If love loves,

There is no world

Nor word.

All is lost

Save thought of love

And place to dream.

You love me?

 

I love you.

 

You are, then, cold coward.

 

Aye; but, beloved –

E VOCÊ ME AMA

 

Eu te amo.

 

Você é, então, um frio covarde.

 

Aye; porém, amado,

Quando eu me esforço para chegar até você,

As opiniões dos homens, mil arvoredos,

Minha existência entrelaçada,

Minha vida,

Pega no restolho do mundo

Como um suave véu -

Isto me mantém.

No movimento estranho que eu possa fazer

Sem barulho de lágrimas

Eu não me atrevo.

 

Se o amor ama,

Não há mundo

Nem palavra.

Tudo está perdido

Salvo o pensamento de amor

E o lugar do sonho.

Você me ama?

 

Eu te amo.

 

É, então, um frio covarde

Aye; Mas, amado-

Ilustração: https://www.spiritfanfiction.com.


No comments: