Saturday, May 02, 2020

Outra poesia de Mira Gonzalez





TODAY MY ALARM WENT OFF AT 12:30PM

Mira Gonzalez

I stayed in bed for over an hour
looked at things on my phone
I felt slightly anxious about nothing particular
I walked downstairs and poured coffee into a jar
I asked a person on the internet if I should take drugs
I took drugs before the person had time to respond

I feel alienated by people who express concern about me without
defining their concern in terms of a specific solution or goal
I dont feel comforted by the idea of an afterlife
I dont want to continue experiencing things after I die
I want someone to pull my hair because I like the idea of someone
controlling my head without touching my head

what is the difference between being an independent person
and being a person who is accepting of loneliness

HOJE MEU DESPERTADOR TOCOU ÀS 12:30

Eu fiquei na cama por mais de uma hora
olhando as coisas no meu celular
eu me senti levemente ansioso por nada em particular
eu desci as escadas e derramei café em um jarra
eu perguntei a uma pessoa na internet se poderia tomar drogas
eu usei as drogas antes que a pessoa tivesse tempo para me responder

eu me sinto alienada que se expressam preocupação comigo sem
sem definir esta preocupação em termos de uma específica solução ou meta
eu não me sinto confortada pela ideia de vida depois da morte
eu não quero continuar experimentando coisas depois de morrer
eu quero alguém puxando meus cabelos porque eu gosto da ideia de alguém controlando minha cabeça sem que toque nela.

qual é a diferença entre ser uma pessoa independente
e ser uma pessoa que está aceitando a solidão?

Ilustração: www.informaabc.com.br.

No comments: