Sunday, May 02, 2021

Outra poesia de Lluis Llach

 

 

I SI CANTO TRIST

 Lluís Llach

 Jo no estimo la por, ni la vull per a demà,

no la vull per a avui, ni tampoc com a record;

que m'agrada els somrís

d'un infant vora el mar

i els seus ulls com un ram d'il·lusions esclatant.

 

I si canto trist

és perquè no puc

esborrar la por

dels meus pobres ulls.

 

Jo no estimo la mort

ni el seu pas tan glaçat,

no la vull per a avui, ni tampoc com a record;

que m'agrada el batec d'aquell cor que, lluitant,

dóna vida a la mort

a què l'han condemnat.

 

I si canto trist

és perquè no puc

oblidar la mort

d'ignorats companys.

 

Jo no estimo el meu cant, perquè sé que han callat

tantes boques, tants clams, dient la veritat;

que jo m'estimo el cant

de la gent del carrer

amb la força dels mots

arrelats en la raó.

 

I si canto trist

és per recordar

que no és així

des de fa tants anys.

EU SIM CANTO TRISTE

 

Eu não amo o medo, nem o desejo para o amanhã,

Não o desejo para hoje, nem como lembrança;

pois gosto de sorrisos

de uma criança à beira-mar

e seus olhos como um resplandecente ramo de ilusões.

 

E sim canto triste

é porque não posso

apagar o medo

dos meus pobres olhos.

 

Eu não amo a morte

nem seu passo tão glacial,

Não a desejo para hoje, nem como lembrança;

que gosto da batida daquele coração que, lutando,

dá vida à morte

a qual nos condenaram.

 

Eu sim canto triste

é porque destruir

é o esforço

de ignorados companheiros.

 

Eu não amo meu canto, porque sei que eles calaram

tantas bocas, tantos clamores, que diziam a verdade;

pois eu amo cantar

das pessoas de rua

a força das palavras

enraizadas na razão.

 

Eu  sim canto triste

é para lembrar

que não é assim

desde muitos anos.

Ilustração: Cantos do meu canto.

No comments: