Tuesday, August 30, 2022

Uma poesia de Catherine Barnett

 


2020

Catherine Barnett

Up late scrolling

for distraction, love, hope,

I discovered skew dice.

 

In the promotional video

you see only a mathematician’s hands,

like the hands of god,

 

picking up the dice one at a time,

turning them over and over

before returning them

 

to the hard wood table,

where each lands with something

between a whoosh and silence,

 

face up, face down,

some faces lying on their side,

as at other archaeological sites.

 

I bought a set of the patented dice,

each with its own logic and truth

and aleatory uncertainty-

 

at home alone I rolled them

across my dining table

to pass the time,

 

and time with its own logic

passed. Dear god.

I haven’t been touched in so long.

2020

Rolando até tarde

por distração, amor, esperança,

Eu descobri os dados tortos.

 

No vídeo promocional

você vê só as mãos de um matemático,

como as mãos de Deus,

 

pegando os dados um de cada vez,

virando-os de novo e de novo

antes de devolvê-los

 

para a dura mesa de madeira,

onde cada um pousa com alguma coisa

entre um assobio e o silêncio,

 

vira para cima, vira para baixo,

alguns rostos deitados de lado,

como em outros sítios arqueológicos.

 

Comprei um conjunto de dados patenteados,

cada um com sua própria lógica e verdade

e aleatória incerteza-

 

em casa sozinho eu os rolei

por sobre minha mesa de jantar

para passar o tempo,

 

e tempo com sua própria lógica

passou. Querido Deus.

Eu não tenho sido tocada dentro faz muito tempo.

Ilustração: iStock.

No comments: